turnen-home.jpg

Vanaf de leeftijd vanaf anderhalf jaar tot…..?!
Meisjes en dames van alle leeftijden kunnen bij Gymnastiekvereniging KdO Lekkerkerk terecht.

De allerjongsten kunnen met papa, mama, oma of opa terecht bij ouder- en kindgym.
Lekker gymmen, klauteren en klimmen! Voor de kleuters zijn er verschillende groepen.

In deze groepen worden spel en bewegen afgewisseld met verschillende oefeningen zoals rollen, klimmen, balanceren en springen.
De meisjes vanaf 6 jaar zijn naar leeftijd verdeeld in recreatiegroepen en selectiegroepen en turnen op verschillende niveaus.
Ieder meisje kan meedoen aan turnen. Soepel, vlot, technisch perfect en met veel plezier.
Zo voer je als turnster op de toestellen je oefeningen uit.
Er wordt geoefend op sprong, de brug-ongelijk, de evenwichtsbalk en een vrije oefening. Je traint om steeds leniger en soepeler te worden.
Die soepelheid en dat plezier in turnen kun je krijgen als je lid wordt van KdO Lekkerkerk.
Je hoeft nog geen ster te zijn op de brug-ongelijk of op de evenwichtsbalk, al kan je dat wel worden!
Er wordt meegedaan aan wedstrijden, zoals de onderlinge wedstrijden of wedstrijden op plaatselijk, regionaal en landelijk niveau.

Voor de dames die graag bewegen, zijn er de damestrimgroepen.
Er wordt gewerkt aan een betere conditie en houding en naast rek- en strekoefeningen worden ook spierversterkende oefeningen gedaan.
Dit allemaal in een sfeer waar ook aandacht is voor de onderlinge contacten en gezelligheid!

In de winterperiode kunnen dames vanaf 17 jaar hun skivakantie optimaal voorbereiden door deel te nemen aan de skigym.
Een wintersportvakantie is een aanslag op het lijf. Wanneer u normaal niet veel traint kan zo’n vakantie teveel van het goede zijn.
Door ruim van tevoren te gaan trainen, is uw lichaam door een verbeterde basisconditie beter bestand tegen deze belasting.
Naast het werken aan het uithoudingsvermogen wordt tijdens de lessen ook veel aandacht besteed aan souplesse en coördinatie.
Door skispecifieke bewegingen gaan de gedachten al richting de sneeuw!